Waar wij voor staan

Met persoonlijke aandacht en een rustige omgeving willen we een warm nest creëren waarin elk kind zich prettig voelt. Dit is namelijk de beste basis om te kunnen leren. Op de Groen van Prinsterer gaan we nuchter met elkaar om en hebben leerlingen, ouders en personeel echt oog voor elkaar. Iedereen hoort erbij!

De schooldag

Iedere ochtend openen we gezamenlijk de dag. In de klas vertellen we verhalen waardoor we leren over mooie universele waarden. Bijvoorbeeld over hoe je goed met elkaar omgaat. We vinden het belangrijk dat alle kinderen het gevoel hebben dat ze er mogen zijn en dat ze zich veilig en geborgen voelen. Ter ondersteuning gebruiken we de methode KWINK, een online methode voor sociaal-emotioneel leren. inclusief burgerschap en mediawijsheid. KWINK biedt een doordacht SEL-programma, gebaseerd op de laatste wetenschappelijke inzichten en gericht op preventie (van bijvoorbeeld pesten op school) en de kracht van een veilige groep.