Groen van Prinsterer

Onze naam hebben we met een reden. Guillaume Groen van Prinsterer was een christelijk politicus die in de achttiende eeuw zeer actief was. Net als wij geloofde hij sterk in de toegevoegde waarde van het christelijk onderwijs voor ieder kind. In dit onderwijs is de Bijbel ons kompas en leren we naast vaardigheden als lezen en rekenen, ook over wat het is om mens te zijn.

Onze school staat in de dorpskern van Nieuwe Pekela, met een zeer ruim schoolplein omgeven door een ruim speelplein en een groen plein. Op het plein wordt rekening gehouden met 4 speeltypen (rauwers, douwers, bouwers en schouwers), verschillende leeftijdscategorieën en speelwaarden. Wij investeren in een goed speelklimaat, omdat een goed speelklimaat een goed leerklimaat betekent.